Instagram’da Takipçi Satın Almak Markalar İçin Neden Zararlı?

 E-ticaret siteleri için önemli unsurlardan biri de sosyal medyadır. Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya platformları Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Linkedin ve Pinterest’tir. Markalar bu platformlarda hesap açarak daha fazla kişiye ulaşabilmekte ve satışlarını arttırmaktadır.

 

Markaların sosyal medya platformlarında daha fazla kişiyi kendilerine çekmeleri için yaptıkları sosyal medya paylaşımları, etkileşim arttırmaya yönelik çalışmalar, çekilişler gibi çalışmalardan bir diğeri de takipçi satın almaktır. Takipçi satın alan markayı takip eden kişilerin sayısı her ne kadar fazla gözükse de özellikle instagram takipçi satın almak markalara birçok dezavantaj sağlamaktadır.

 

Instagram takipçi satın almak markalar için neden zararlı adlı bu yazımızda sizlere Instagram'da takipçi satın almak ve bunun neden markanız için zararlı olduğu hakkında bilgi vereceğiz.


Instagram Takipçi Nasıl Alınır?

 

Birçok markanın instagram gibi en çok kullanılan platformlarda iyi bir marka imajı göstermek için takipçi satın aldığı bilinmektedir. Markalar instagram takipçi satın alma işlemlerini genellikle bu hizmeti vermek için kurulan ajanslardan almaktadır. Genellikle bu ajanslardan takipçi satın alınarak takipçi sayıları yüksek gösterilse de bir marka için takipçi satın almak oldukça zararlıdır.

 

Fakat sizler de markanızın karşılaşabileceği zararları göz önünde bulundurarak yine de instagram takipçi satın almak için bir ajansla çalışacaksanız özellikle göz önünde bulundurmanız gereken şey takipçilerin bot hesap olmamasıdır.

 

Instagram Takipçi Satın Alma Güvenilir Mi?

 

Instagram takipçi satın alma sitelerinden takipçi satın almak isteyen firmaların akıllarına takılan sorulardan birisi instagram takipçi satın alma güvenilir mi sorusudur. Bu soruya doğru bir yanıt bulmak ise instagramdan takipçi satın almadan önce oldukça önemlidir. Instagram hesabınız için takipçi satın alabileceğiniz güvenilir firmalar bulunurken güvenilir olmayan firmalar da bulunmaktadır.

 

Özellikle instagram hesabınız için takipçi satın alacaksanız eğer iyi bir araştırma yapmanız ve güvenilir bir firma bulmanız gerekmektedir. Bunun için instagram takipçi şikâyet, instagram takipçi satın alma şikâyet gibi anahtar kelimeler ile şikayet sitelerinde araştırma yapabilir ve takipçi satın alacağınız uygulamaya karar verebilirsiniz.
 

Instagram Takipçi Almanın Zararları

 

Instagram Takipçi Satın Almak Markalar İçin Neden Zararlı adlı yazımızın ilk bölümünde sizlere instagram hesabınız için takipçi satın almanın belirli zararları olduğundan bahsetmiştik gelin şimdi yazımızın bu bölümünde instagram takipçi satın almanın zararları nelermiş hep beraber bakalım.

 

1-Hedef Kitleniz Değişebilir

 

Instagram takipçi satın almanın firmalar için en büyük dezavantajlarından birisi hedef kitleye yönelik yaşanabilecek değişimlerdir. Instagram bot takipçiler genellikle markaların hedef kitlelerinin değişmesine neden olmaktadır.

 

Genellikle instagram türk takipçiler ve bot takipçiler gönderilen firmalar tarafından farklı metotlar kullanılarak gönderilmektedir. E-ticaret sitenizin instagram hesabı için alabileceğiniz bir takipçi Dünya’nın herhangi bir yerinde yaşayan birisi veya bot takipçi olarak gelebilmektedir. Bu da markanızın hedef kitlesinde değişikliklere yol açmaktadır. Gelin bunu şu örnekle açıklayalım.

 

İnternetten ürün satışı yapan bir erkek giyim firması olduğunuzu düşünelim. Instagram’da takipçi satın almak için bir ajansla anlaştığınızda ve takipçileriniz hesabınıza yüklendiğinde gelen takipçiler Almanya, Fransa, Amerika gibi ülkelerde bulunan bot hesaplar olabilmektedir. Bunun yanı sıra türk takipçi satın aldığınızda ise gelecek takipçileriniz arasında kadınlar da bulunabilecektir.

 

Erkek giyim ürünleri sattığınız için ise hesabınıza gelecek kadın takipçilerin sizin için çok önemi olmayacaktır ve e-ihracat yapmadığınız takdirde de Almanya, Fransa veya İngiltere gibi ülkelerden gelecek olan takipçilerin bir önemi olmayacaktır. Bu nedenle bu kişiler sayfanızla etkileşime girmeyecek ve hatta sayfanızı takipten çıkarabilecektir.

 

Reklam planlamaları, hedef kitle analizleri ve satışlar gibi birçok unsur göz önünde bulundurulduğunda markanızın instagram takipçi satın almasının hedef kitlenizde değişikliklere yol açacağını söylemek mümkündür.

 

2-Reklam Performansınızda Düşüşler Olabilir

 

İnstagram takipçi satın almanın zararları arasında bulunan başka bir unsur da reklam performanslarında yaşanabilecek olan düşüşlerdir. Genellikle takipçi satanlar tarafından gönderilen çoğu takipçi bottur. Bot takipçiler hedef kitlenizde değişikliklere neden olacağı için reklam performansınızda düşüşe neden olacaktır.

 

Hedef kitle analizinde kullanılan yaş aralığı, yaşanılan yerler, etkileşimler, kullanılan platformlar gibi birçok unsurda bot takipçiler verilerde değişikliğe neden olacağı için reklam bütçelerinin ayarlanması da zorlaşacaktır. Bu da beraberinde reklamlarınızın hedef kitleniz içinde olmayan kişilere ulaşmasını ve şirketinizin zarara uğramasını getirecektir.

 

İlgili İçerik; Instagram'a Reklam Nasıl Verilir

3-Takipçi Satın Almak Marka İmajınızı Zedeleyebilir

 

Instagram Takipçi Satın Almak Markalar İçin Neden Zararlı adlı yazımızın bu bölümünde takipçi satın almak marka imajınıza nasıl zarar verir hakkında bilgi vereceğiz.

 

Instagram kullanan kişiler bu platform üzerinden markalar ile etkileşime girmeden önce ilk olarak dikkat ettiği şeylerden birisi takipçi sayısıdır. Takipçi sayısı yüksek olan markalar güven veriyor gibi düşünülse de bu durum organik instagram takipçisi kazanan firmalar için geçerlidir.

 

Takipçi satın alınan bir instagram hesabının takipçi sayısı ne kadar yüksek olsa da hesaptaki etkileşim az olduğu takdirde marka imajında zedelenmeler meydana gelecektir. Örneğin instagramda 10.000 takipçi satın alan bir hesabı düşünelim. Bu hesabın takipçi satın almadan önce 2000 takipçisi olduğunu varsayarsak takipçi satın aldıktan sonra 12.000 takipçisi olacaktır.

 

2000 takipçi ile instagramda yer alan markanın gönderilerine 200 beğeni veya yorum geldiğinde bu hesabı takip eden kullanıcılar ilgili markanın güvenilir olduğunu ve takipçileri tarafından bilinen bir marka olduğunu düşünecektir. Fakat takipçi sayısı 12000’e yükseldiğinde hesapta yine 2000 gerçek takipçi olduğu için ilgili markanın etkileşimleri yine 200 civarında kalacaktır.

 

Bu durum 12.000 takipçisi olan ve 200 tane beğeni alan bir marka hakkında insanların olumsuz düşünmesine neden olacaktır. Bu hesabı instagramda gören kişilerde;

 

  • Güven problemi ortaya çıkacaktır.
  • Etkileşime girme oranı düşecektir.
  • Takipçi satın aldığı kanısı gelişecektir.

 

Kısacası bu kişiler instagramda bu markaya güvenmediği için ilgili markanın internet sitesine girmeyecektir. Bu da dönüşümlerinizin azalmasına neden olacaktır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

güvenilir takipçi satın alma

Güvenilir takipçi satın alma sitesi